niedziela, 21 kwietnia 2013

Oczyszczanie włosów szamponem z SLS

Z racji tego,iż wyjątkowo nie mam żadnej nauki w ten weekend i dysponuję wolną niedzielą przygotowałam dla Was jeszcze jeden post, a kto wie może uda mi się napisać jeszcze kolejny?:D Niestety moje blogowe zaległości jestem zmuszona nadrabiać weekendami, gdyż na tygodniu mam bardzo dużo nauki ( ach to 'elitarne' liceum;/ ) A swoją drogą jeśli czytają mnie licealistki - powiedzcie czy też tak macie,że doskonale zdajecie sobie sprawę z tego,że nauka jest niezwykle ważna, mało tego - nawet macie ochotę się uczyć, ALE jednak tego nie robicie,a potem dręczą Was wyrzuty sumienia, że nie zdacie matury itd. ? ( co prawda mam jeszcze 2 lata do matury, no ale jednak strach jest).
UFF trochę Was pozadręczałam moimi rozmyślaniami:D. Pora przejść do tematu wpisu - Oczyszczanie włosów szamponem z SLS - po co, jak i dlaczego? Zapraszam do lektury!


 Kilka słów na temat oczyszczającego szamponu + na co zwracać uwagę przy wyborze:

Oczyszczający szampon należy stosować wtedy, gdy chcemy oczyścić włosy z silikonów oraz innych substancji,które nabudowują się na włosach(np.parafina). Dogłębne oczyszczanie pozwala włosom na przyjęcie wszystkich dobrodziejstw płynących z masek/odżywek, do których dostęp na nieoczyszcanych włosach jest blokowany przez substancje filmotwórcze ( choć oczywiście nie całkowicie). Taki oczyszczający szampon powinien składać się z prostych składników i detergentów (SLS/SLES), najlepiej wybierać taki z krótkim, prostym składem ( wszelkie silikony,oblepiacze są zabronione!) Ja osobiście do oczyszczania włosów używam szamponów marki Barwa,które w tej roli spisują się bardzo dobrze. Zużyłam już jakieś 3 opakowania Barwy jajecznej, teraz zakupiłam wersję żurawinową z kompleksem witamin. Owe szamponiki nabyć można za ok.4-5zł

Kiedy stosować?

Szampon z SLS należy stosować optymalnie raz na 1-2 tygodnie - w zależności od tego jak wygląda nasza pielęgnacja ( im więcej silikonów, substancji filmotwórczych , tym częściej oczyszczamy) oraz zawsze wtedy gdy nasze włosy zaczynają robić się obciążone, ulizane, zbijają się w strąki.itd.

Jak stosować?

Gdy planujemy oczyścić włosy szamponem z SLS - nie olejujmy włosków. Zwilżone myjemy tak jak zwykle ( bez metody OMO) - ma to być zwykłe mycie,ale bardzo dokładne. Spieniony szampon pozostawiamy ma włosach i skalpie 2-3 minuty ( należy dać detergentom czas na porządne oczyszczanie) , po czym spłukujemy wodą. W zależności od rodzaju naszych włosów czynność można powtórzyć. Po zmyciu szamponu na włosy należy nałożyć silnie odżywczą i nawilżającą maskę np. NaturVital z aloesem, Biovax'y czy jakąkolwiek inną, która ma dobry wpływ na Wasze włosy ( bez silikonów, ewentualnie z jakimś lekkim,zmywalnym wodą. O rodzajach silikonów pisałam Wam TUTAJ ). 
 
 Do oczyszczania polecam Wam szampony Barwa, dostępne np. w Amli, Tesco, Carrefour, Stokrotce i innych supermarketach.  Cena waha się od 3,5-5zł.



A Wy jakich szamponów używacie do oczyszczania włosów? W jakich odstępach czasu to robicie?

Pozdrawiam Was
Werci
 


2 komentarze:

  1. tak ale my chcemy bez SLS a wy wciskacie z SLS to takie trudne żeby pojać? Sprzedajcie coś bez szkodliwych zwiazków chemicznych które nie prowadzą do utraty włosów bo dojdzie do tego że bedzie wam zalegał towar na półkach. I to jest prawda że ludzie na stołkach nie przejmuja się losem-zdrowiem innych.

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim domu używamy szamponu oczyszczającego z Firmy Wax Pilomax (Pure Wax) Delikatnie ale skutecznie oczyszcza włosy z pozostałości po kosmetykach. Takie oczyszczanie stosujemy raz na tydzień lub dwa.

    OdpowiedzUsuń