niedziela, 9 czerwca 2013

Drożdżowy napój - przepis

Wczoraj pisałam Wam o tym,że przyłączam się do akcji zapuszczania włosów przez wakacje. Na jeden ze wspomagaczy wzrostu włosów wybrałam picie drożdży. Brzmi dziwnie? dla włosomaniaczek z pewnością nie :D.

Na początek kilka słów o drożdżach - co takiego niesamowitego zawierają?
  • bardzo dużo witamin z grupy B
  • witaminę B5 - niezbędną dla prawidłowego wzrostu włosów
  • biotynę - która pomocna jest w walce  o ograniczenie wypadania włosów
  • jest źródłem białka i mikroelementów - cynku, magnezu,żelaza, fosforu, chromu, betaglukanu.

Tyle dobroci... nic tylko pić!

Przepis:

Aby zapobiec fermentacji drożdży w żołądku należy zalać je wrzącą wodą i odczekać jakieś 15 minut. Ja 1/3 kostki drożdży zamierzam zalewać 2/3 szklanką wrzątku. Drożdże mają ponoć lepszy smak gdy wystygną - dlatego zamierzam je pić po ostygnięciu.
Niektórzy dodają do miksturki różne dodatki poprawiające smak - cynamon, owoce, mleko, miód itd. Ja jednak z tego zrezygnuję.
Kiedyś - jakiś rok temu piłam drożdże przez ok. 2 tygodnie i ich smak jakoś bardzo mi nie przeszkadzał. Smaczne nie były - fakt, ale tragedii nie było.


Mam nadzieję,że napój drożdżowy się u mnie sprawdzi - przyspieszy wzrost włosów i spowoduje wysyp baby hairs! Na ograniczenie wypadania też bym się nie obraziła :))



Piłyście kiedyś drożdżowe miksturki? Mieszałyście je z jakimiś składnikami? Jak efekty?

Pozdrawiam Was
Werci


1 komentarz:

  1. Jeśli chcesz inny smak niż tylko słodkawy to można dodać kostkę rosołową lub barszcz czerwony w proszku, albo nawet Vegety trochę. Nawet niezłe :)

    OdpowiedzUsuń